Stigandi och kongurs påsktävling

Igår var det tävlingsdebut för året.
Var anmäld i två grenar med Isak och en gren med Hrefna.
Var förberedd på att det bästa vädret antagligen inte skulle infinna sig på tävlingsdagen men som tur var kunde jag inte ana hur grymt kallt det var.
Haha, fy alltså.
Det var snöblandat regn och snålblåst på tävlingsplatsen.
Jag bytte om från dyngsura kläder tre omgångar, frös som ett as och försökte ta hand om hästar och hund så gott som möjligt emellan ridpassen med att hålla dem varma och hålla koll på att maten inte tog slut och så vidare.
Trots att jag var stel som en pinne och ridningen inte kändes tipptopp så gick det bättre än vad jag väntat mig.
Hade som mål innan att jag vill komma till final, alltså komma "topp-fem".
I V5 kom jag på en femteplats i uttagningarna och i T7 kom jag på en andraplats i uttagningarna.
På grund av vädret så togs ett gemensamt beslut mellan domare, funktionärer och tävlingsdeltagande att finalerna skulle strykas och att man därför hamnade på uttagningarnas placering.
I P2, speedpass, så gick det väl sådär med Hrefna.
Vårat första löp gick bra. Vi gjorde att lopp på säkerhet och höll med andra ord pass i 100 meter.
Andra sträckan så pressade jag henne mer. Hon sprang bra mycket snabbare, men slog upp de sista 25 metrarna. Typiskt!!!
Så kom sist, på en tredjeplats av tre möjliga. Var tyvärr inte fler startande i denna grenen.
Var väldigt roligt att vara ute på tävlingsbanan igen i alla fall. Ska kolla upp en ny tävling att träna inför!!!
Får se när det blir!

Kommentarer
Postat av: Elin - Träningstokig

Sv: å tack snälla du! Jag har sökt till utbildningar i sverige nu men förhoppningsvis blir det ett år eller nåt i NZ endå. Om jag inte kommer in eller om de har utbyte med någon skola där.

Så perfekt att resa och plugga samtidigt :)



ha det bäst!

2012-04-12 @ 12:03:38
URL: http://traningstokig.wordpress.com
Postat av: Jenny

Åh va najs att ni kom tvåa!!! Grattis! Såklart synd att det inte blev finaler, men det hade säkert gått bra där också! hästarna brukar ju tända till lite extra då ;-)!

Har du bokat in nästa tävling då? Usch vet du Hanna, jag har blivit knäpp och bokat in mig och nikki till en tävling nästa helg!! Nervöst! hur ska nu detta gå..? skulle behöva dig här med mig nu!!!!!! Kramsi!

2012-04-14 @ 22:29:05
URL: http://islandshästarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0