Isak...skadad? inte skadad?

Måndagen efter helgen då jag och M var ute och red så kändes Isak sjukt stel när jag skrittade fram honom. När jag började trava honom så kände jag direkt att det kändes fel. Satt av och lätt honom springa fritt.
Han hade ingen tydlig hälta utan hade en försenad stegförflyttning kan man säga. Vet inte hur jag ska förklara det riktigt.
Som att ett av bakbenen flyttade sig en aningen senare än vad som är normalt för trav liksom.
Kändes skittungt!!!
Skulle ändå inte hinna träna så mycket under veckan så lät honom vila resten av veckan.
Provred honom istället nu i veckan och då kändes det helt normalt i traven igen.
Skönt!
Håller nu på att lägga upp en träningsplan att träna efter kommande veckor.
Får se hur det blir!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad skönt att det inte var något fel på honom! vi vill inte att fler hästar ska ha något fel nu. Räcker med Nikki tycker jag! ;-)

Ser att du inte heller varit allt för duktig med uppdateringen på senaste tiden ;-) vi får bli bättre på det båda två tycker jag, ska verkligen försöka med det nu! :-D kramsi kraam

2012-08-02 @ 22:45:37
URL: http://islandshastarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0