Träning för Helen

Imorse åkte jag och pappa i väg med hästarna och tränade för Helen.
Lite nervös var jag då jag inte ridit på 6 veckor.
Pappa har dock hållt i gång Isak medans jag varit borta så han var mer i form än jag.
Det gick jättebra.
Vi tränade väldigt lättsamt på väldigt basicövningar på att han ska bli lättare i kroppen. Jobbade mycket tölt på volt med konceptet "tölt-stanna-rygga några steg-upp mjukt i tölt igen".
Känner mig mer motiverad än någonsin till att rida, träna och tävla.
Funderar på att tävla på annandag påsk då min klubb arrangerar tävling.
Dock mer för att det är roligt och för att komma in i det igen, och sedan satsa på en tävling längre fram som mål.
Låt se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0