Träningen går framåt

Idag var jag och pappa i väg och tränade för Helen med hästarna.
Isak kändes seg i kroppen. Det har blivit mycket träning nu det sista, men ser alltid till att han har 1-2 vilodagar i veckan samt att varierar hans träning.
Igår var jag och Linda ute och red. Roligt att se när någon annan rider sin häst. Såg finfint ut!
Vi red ut och passade på att köra några snabba galopper i de långa backarna som finns kring Vikaryd. Det livar upp.
Idag, i alla fall, så vad han lite som sirap i kroppen.
Tänkte "hur ska det här gå?" med tanke på att det är ganska tuffa lektionspass för Helen oftast.
Efter att ha ridit fram en stund så gick det ändå väldigt bra. Hon tycker att träningen har gått framåt med honom sedan förra lektionen. Han är mer avslappnad i tölten och söker sig mer och mer in i form.
Vi passade även på att träna galoppfattningar. Galoppfattning från skritt i vänster varv går finfint, men i höger varv så måste jag nästa alltid fatta galopp från trav.
NU när jag ska tävla kommer jag tävla fyrgång i höger varv då jag anser att han just nu går bäst i de flesta gångarter i det varvet, men då måste galoppfattningen från skritt sitta som ett smäck. Annars blir det poängavdrag.
Så vi tränade fattningar från skritt med blandat resultat. Gick bättre och bättre iaf.
Tror med mer träning hemma och ökad muskelstyrka så kommer det snart funka......frågan är bara när? ;)
Bild från gårdagens uteritt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Rehn

SV: Roligt att höra!! :)

2012-03-29 @ 08:58:31
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/traning

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0