Året sista Helen-lektion

Red lektion för Helen i dag. Sjukt tufft, men bra.
Tränade tölt, men papperspåsen på spöet gör ingen stor verkan på Isak så när det började bli jobbigt så satte han sig på tvären direkt. Efter att Helen sett hur jag kämpat med honom, då mjölksyran sved i armarna trots det intensiva drivandet, så satte hon sig upp på Isak och kände på honom. Hon fick till tölt på volt bra mkt bättre än jag, men hon var också väldigt mkt tuffare än jag. Hon vågar ju pressa på Isak då han tjurar och på så sätt vinner hon ju ickså ledarskapet och får respekt när hennes hjälper går igenom.
Efter att hon ridit honom lite gick det även bättre för mig när jag red. Men tufft, det var det!
Hoppas att jag kan bli lite tuffare hemma nu hädanefter så att ridningen med Isak kan börja kännas rolig igen.

Innan avfärd
..
Innan lektionsstart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0