När samarbetet inte går som man vill

Sedan förra lektionen har det fällts tårar, hjärnan har tänkt, analyserat, funderat.......
Träningen med Isak har inte alls gått bra. Vi kommer inte överens. Han vill inte jobba ordentligt, lat och bekväm. När jag ställer krav på honom går han emot och blir arg, vilket slutar med att jag känner mig rädd i magen och "slutar rida" vilket ju bara gör saken värre för att hans metod fungerar för att slippa jobba.
Dock blev en snabblösning att sätta en papperspåse i änden av spöet. Det reagerade han lite på i början vilket gjorde att jag enbart behövde vifta lite med det så fick jag en reaktion. Väldigt skönt!
På så vis kunde jag ställa lite krav på honom där han faktiskt jobbade lite och tänkte framåt.
Måns borde nog skaffa sig lite mer respekt för hästar för man vet aldrig när en hov trampar på en.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0