Kiropraktor

Tycker att Isak inte känns helt fräsch. Han är loj och hängig, dock pigg när man rider ut. Ser inte helt "hundra" ut. Han är stel, han har svårt att tölta på volt, han är tungriden, han bär inte upp sig ordentligt i någon gångart utan känns markbunden.
Jag försöker rida fram honom och mjuka han ordentligt. Rida korta, men intensiva ridpass. Försöker samla han ordentligt och verkligen förbereda honom på kommande övningar.
Men......inget funkar just nu!!! Känns som jag är en sjukt dålig ryttare för hur jag än bär mig åt, så får jag inte till det och löser liksom inte problemen.
Visst, han sätter päls nu och självklart kan han bli lite loj i samband med detta, men känslan av att det är nåt som inte stämmer kände jag redan innan pälssättning.
Så nu är nästa steg att ta ut en kiropraktor som får känns över honom. Fram tills dess kommer jag rida honom lugnt för att försöka mjuka honom och för att hålla i gång honom lite lätt.

Pappa rider Hrefna


Pappa rider Isak


Såret för en vecka sedan. Börjat att bli mycket finare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0